minister_piwo_pils_pszeniczne-1024x1024Dzisiejszy dzień upływa pod znakiem komentarzy na temat nowej etykiety Ataku Chmielu. Widać, że rodzimi piwosze nie są głusi na głos sztuki. Tak się składa, że mam tekst na taką okazję :). Jest takie miejsce, w którym możecie znaleźć najlepsze etykiety w całym piwnym światku Oh Beautiful Beer. Dla prawdziwego miłośnika piwa portal ten jest ciekawszy niż rozkładówka niejednego pisma dla Panów. Pośród wielu wspaniałych piw, znalazł się tam jeden produkt polski: piwo Minister. Udało mi się zamienić kilka słów z tandemem twórców, autorką ilustracji Kingą Offert- Ploszaj i autorem koncepcji etykiet Sebastianem Ploszaj. Będzie więc nietypowo, nie o piwie ale o opakowaniach.

Minister to wspólne dziecko Bartosza Bertholda i Krzysztofa Gościańskiego z Ministerstwa Browaru. A Ministerstwo to sklep z dobrymi piwami, umiejscowiony w samym sercu Poznania, który rozpoczął działalność jesienią 2010 r. Własna marka piwa – od początku marzenie oraz cel Bartka i Krzyśka – pojawiła się na ministerialnych salonach rok później. Agencja Ostecx Créative, miała przyjemność przygotować Ministra do zmierzenia się z rynkową rzeczywistością – projektując etykiety, czteropak i pierwsze reklamy nowej marki.

minister_piwo_pils-1024x812Piwo zadebiutowało w dwóch wariantach: Minister Pils Niepasteryzowany i Minister Pszeniczny Niepasteryzowany i jest warzone na zlecenie Ministerstwa przez Browar Gościszewo. Minister Pils może pochwalić się następującymi parametrami: alkohol 4,5 % obj., ekstrakt 11,0º. Minister Pszeniczny to 4,8% alkoholu i 12,0º ekstraktu. Oba piwa są niefiltrowane. Ministra można nabyć m.in. w sklepie firmowym Ministerstwa Browaru w Poznaniu oraz tamtejszych pubach, barach i restauracjach.

Sprawa wizerunku rodzącej się marki od początku pozostawała otwarta. Agencja dzięki zaufaniu właścicieli Ministerstwa Browaru miała praktycznie wolną rękę. Ograniczeniem była tylko specyfikacja techniczna – kształt butelki oraz rozmiar i rozmieszczenie etykiet. Jak sami mówią chcieli stworzyć opakowania, które wyróżnią Ministra na sklepowej półce. Warunkiem było zachowanie czystej formy i nawiązanie do europejskich tradycji piwowarskich.

4pack-1024x635Etykiety dla obu rodzajów piwa powstały na bazie oryginalnej ilustracji Kingi Offert-Ploszaj i zostały zróżnicowane kolorystyką tła (Minister Pils PANTONE Black C, Minister Pszeniczny PANTONE 311 C). Przy projektowaniu nazwy piwa użyto czcionki Bradley Initials. Opakowanie zbiorcze, czyli karton na cztery wybrane przez klienta butelki Ministra,  powstało z myślą o zapotrzebowaniu na piwne prezenty i pojawiło się w ofercie Ministerstwa w okresie przedświątecznym. Podobnie jak etykiety, także projekt czteropaku bazuje na oszczędnej formie – jednokolorowym zadruku na surowym kartonie.

Opakowanie Ministra spotkało się też z pozytywnym przyjęciem mediów– informację o powstaniu nowej marki umieściło na swoich stronach kilka branżowych serwisów. Na rodzimym podwórku udało się im uzyskać nominację w Ogólnopolskim Konkursie Reklamy Złote Orły 2011 w kategorii Design/Opakowania (gdzie ostatecznie Ministra pokonał jednak nowy Porter Grupy Żywiec).

 

Podziel się:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • Twitter
  • Wykop
  • Add to favorites